woensdag 6 november 2013

Vogelsnailmail

Ik kreeg weer een hele mooie snail mail van Majella, Iemand met wie ik nu een tijdje aan het schrijven ben, superleuk! Je leert elkaar echt wel een beetje beter kennen bij iedere keer als je post krijgt. Ik had van haar een heel mooi boek gekregen met allemaal leuke dingen erin. Ze had het zo origineel gedaan!

Ik was stiekem al een beetje begonnen om voor haar wat te maken. Ik had er gewoon zin in en dus was ik een beetje gaan kijken in mijn kast met spullen en op internet naar een idee. En toen zag ik een mapje met uitleg op de Facebookgroep. Dat ging ik dus maken. En omdat ik mijn stempels tegen kwam met vogels... was er een thema geboren.

Eerst heb ik tags gemaakt.
Stap 1 was om een deel van de tags te bedekken met papier en de rest te sprayen. Ik heb hiervoor een ecoline gebruikt. De spray is gewoon van een snoepwinkel. Snoep eruit gehaald en ecoline erin. Werkt prima!

Stap 2 was om het deel wat ik met ecoline had bewerkt af te dekken en juist het andere deel open te laten. Ik heb er toen met een stempel dat deel mee bewerkt.
 
Stap 3 is het lijntje omtrekken met een zwarte stift, een roze verstevigingsring aan de bovenkant en een touwtje... Klaar!
 
Daarna heb ik andere tags gemaakt met vogelpostzegels en mijn nieuwe poststempels. Ik ben hier zo blij mee! De randjes van de tags heb ik wat zwarter gemaakt met stempelinkt en de spetters zijn van Oost-Indische inkt weer vanuit dezelfde sprayfles.

Verder heb ik nog wat kaartjes meegezonden van vogels en heb ik een brief geschreven(NATUURLIJK).

En dat alles heb ik in dit mapje gedaan:

 
Ik zag op Facebook dat ze er blij mee was, FIJN!



 


 



1 opmerking: