vrijdag 27 januari 2012

Ecoline ontdekt

Zoals eerder geschreven, heb ik mij opgegeven voor een online letteringcursus. Ik ga deze volgen bij Joanne Sharpe.

Zij maakt niet alleen mooie woorden, maar doet ook het een en ander met "Doodles en tekeningen".
Ik vind het heel erg mooi en kijk uit naar 1 februari want dan gaat het beginnen!!!!

Ik moest wat spullen kopen voor deelname, geen probleem. Behalve 1 soort pen, die was wat moeilijker om te vinden. Wordt in nederland veel verkocht in een set, of alleen via webwinkels. Nu ben ik bij een winkel in Nieuwegein geweest Scrapdelight en daar hadden ze gelukkig nog 1 zwarte sketch marker.

Nu gebruiken veel mensen bij hun artjournal of smashbook ook deze stiften, maar dat vond ik wel een hele dure hobby worden. Ze kosten tussen de 4.95 en 7.50 per stuk...
Gisteren weer verder op het internet gezocht en kwam toen mensen tegen die inkleuren met Ecoline, net zoals we vroeger op school deden...

Vandaag ben ik daarom naar Peter van Ginkel geweest en heb een paar potjes ecoline gekocht.

Ik kan nog niet van de mooie woorden maken, met prachtige letters (zal nog wel heeeel veeeel moeten oefenen....), maar ik heb wel 2 kaartjes gemaakt met een vluchtige tekening en ecoline. Gewoon een beetje oefenen met het nieuwe materiaal.
Ik weet nu dat ik niet met water mag verdunnen, want dan loopt de inkt uit van de pen waarmee ik heb getekend.
Nou ja..., is pas een eerste proefje... Maar wel heel leuk om te doen! Als ik nu die letters een beetje onder de knie heb, kan ik die op deze kaartjes zetten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten